Nyheter
Vi har fått följande information från Telia angående övergången;
-
När övergången sker, någon gång under dagen, behöver varje medlem gå in på telia.se/aktivera för att aktivera sina tjänster. Därefter har vi möjlighet att kostnadsfritt beställa ny utrustning. Detta är valfritt så de som vill behålla sin utrustning de har idag kan göra det. Vi har 12 månader på oss att beställa ny utrustning.
-
De som önskar installationshjälp bokar detta på 020 20 20 70. Viktigt att medlem som bokar installationshjälp har BankID. Har man inte BankID beställer man personlig kod på samma telefon nr. Personlig kod skickas ut per post. Tekniker kan inte göra något i ett hushåll som varken har personlig kod eller BankID. Ett besök per hushåll är kostnadsfritt.
-
Fakturering av tjänsterna inom gruppavtalet (TV + bredband) sker via hyresavin. Eventuella andra eller extra tjänster via Telia faktureras som tidigare direkt till medlem. Det kan hända att du får fakturor för perioder som sträcker sig efter det datum då dina tjänster ingår i ditt boende. Vi ber dig ändå betala de fakturor som du får, beloppet justerar Telia på nästa faktura.
-
Vid problem med något av ovan vänligen kontakta Telias kundservice på 020 20 20 70.
Vi från styrelsen håller tummarna för att övergången ska bli så smidig som möjligt. Vi önskar ändå skicka med en påminnelse om att teknik är teknik och det är inte alltid det fungerar som det är tänkt. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss på styrelsen@brfjarven2.se
Med vänliga hälsningar,
Styrelsen